Zakup nieruchomości w Hiszpanii krok po kroku.
Dzięki pomocy agencji tripinvest transkacja przebiegnie szybko i bezproblemowo! W tripinvest nie pobieramy prowizji od kupującego. Dlatego korzystanie z pomocy naszej agencji nic Cię nie kosztuje.
Agencje w Hiszpanii współpracują ze sobą. Dlatego, jeżeli już znalazłeś kilka interesujących Cię nieruchomości, zgłoś się do nas. Naszym zadaniem będzie uzyskać dostęp do interesującej Cię oferty, w takiej samej cenie, jaka jest dostępna w portfolio innej agencji. Jeżeli jednak zgłosisz się do kilku agencji jednocześnie i podasz swoje dane kontaktowe, wówczas będziesz musiał kupić nieruchomość w tej agencji, która ma tę ofertę w swoim portfolio. Niestety z doświadczenia wiemy, że niektóre nie mają fizycznego biura w Hiszpanii, ani swojego agenta na miejscu. Co oznacza, że na etapie zakupu nieruchomości pozostaniesz sam. Bez pomocy agenta na Costa Blanca.
Po ustaleniu kryteriów zakupu i sprecyzowaniu oczekiwań, nasz specjalista ds. hiszpańskiego rynku nieruchomości przygotowujenajlepsze oferty dla Ciebie. Gdy już wybierz interesujące nieruchomości, zacznij pakować się do wyjazdu!
Wspólnie ustalimy dogodny termin dla obu stron, aby zobaczyć wybrane nieruchomości. Doradzimy, jak długi pobyt zarezerwować, by objechać wszystkie obiekty. Możemy pomóc Ci także w organizacji wyjazdu do Hiszpanii, polecając dobre hotele i apartamenty do rezerwacji. Odbierzemy Cię z lotniska. Jeżeli będziesz miał jakieś pytania, nie wahaj się zapytać.
Ile czasu zarezerwować na wizytę rekonesansową? Z doświadczenia nie polecamy dwu- trzydniowego pobytu ponieważ:
Jeżeli więc masz możliwość, aby zarezerwować min. tygodniowy a może nawet dwutygodniowy pobyt w Costa Blanca, to zrób tak. Daj sobie czas, by w spokoju zobaczyć interesujące Cię nieruchomości i zadać wszystkie ważne dla Ciebie pytania. Duża liczba atrakcji na Costa Blanca sprawia, że tu na pewno nie będziesz się nudził.
Na tym etapie odbywają się:
Podpisanie umowy przedwstępnej (Documento de Reserva)
Wpłacenie depozytu (w formie zadatku lub zaliczki)
Umowa podpisana jest przez potencjalnego kupca nieruchomości, a jego sprzedawcą lub pośrednikiem. Rezerwacja najczęściej obejmuje okres 1 - 2 miesięcy. W tym czasie można dokonać niezbędnych formalności związanych ze sprawdzeniem nieruchomości oraz uzyskaniem kredytu hipotecznego. Co ważne, umowa nie jest sporządzona przed notariuszem, dlatego bardzo ważne jest, aby jej zapisy były dobrze sformułowane.
wpłacana kwota wchodzi w poczet ceny zakupu nieruchomości. Jest to najrzadziej stosowana forma umowy. Wpłacone środki działają jak zaliczka i wyrażają chęć podpisania wiążącej umowy kupna-sprzedaży. Nie mają mocy wiążącej do rozwiązania podjętego zobowiązania i nie stanowią zabezpieczenia umowy. W przypadku odstąpienia od niej kwota podlega całkowitemu zwrotowi.
forma umownego odszkodowania, która ma na celu zagwarantowanie wywiązanie się z umowy. Żądanie zwrotu depozytu może nastąpić tylko w przypadku naruszenia prawa jednej ze stron. Zwrot zadatku ma formę rekompensaty za nieprzestrzeganie przepisów i może być zasądzony w przypadku udowodnienia naruszenia prawa.
na podstawie tej umowy wpłacany jest zadatek, który ma na celu ochronę interesów obu stron. Każda ze stron może odstąpić od umowy, bez podania żadnej przyczyny. Strona, która odstępuje od umowy, traci prawo do zadatku.
Aby umowa przedwstępna w pełni zabezpieczyła nasze prawo do zakupu nieruchomości, musi być poprawnie sporządzona. Powinna zawierać:
Wysokość depozytu to ok. 3 – 10 tys. Euro, zależnie od wartości nieruchomości. Jest zabezpieczeniem dla obu stron – zarówno dla kupującego, jak i dla sprzedającego. Depozyt może mieć formę zadatku lub zaliczki, zależenie od wybranej formy umowy przedwstępnej. Dlatego tak ważne jest, aby odpowiednio sformułować umowę przedwstępną, by chroniła nasze interesy.
Sama forma płatności powinna być także potwierdzona dowodem płatności. Dlatego zaleca się, aby był to przelew bankowy lub czek, który będzie stanowił potwierdzenie kto, i w jakim celu przekazał depozyt.
Nie znalazłeś interesującej oferty?
Znajdziemy dla Ciebie idealną nieruchomość!
Posiadanie numeru identyfikacyjnego NIE jest wymagane m.in. przy dłuższych pobytach w Hiszpanii (dłużej niż 90 dni), a także przy zakupie nieruchomości przez obcokrajowca. Aby uzyskać numer należy zgłosić się osobiście na posterunek policji, w okolicy w której zamierzasz kupić nieruchomość. Na miejscu należy złożyć dokumenty:
Tłumaczenie dokumentów jest potrzebne, jeżeli będziesz starać się o uzyskanie kredytu hipotecznego. Banki mogą wymagać dostarczenia dokumentów w języku hiszpańskim potwierdzonych przez tłumacza przysięgłego.
Tłumaczenia można wykonać w Polsce lub zlecić ich wykonanie poleconym przez nas tłumaczom w Hiszpanii. Jeżeli wiesz, że będziesz korzystał z kredytu hipotecznego w Hiszpanii, warto już wcześniej przygotować tłumaczenie dokumentów i nie zostawiać tego na ostatnią chwilę.
Otwarcie hiszpańskiego konta nie jest konieczne do samego nabycia nieruchomości w Hiszpanii. Jednak posiadanie hiszpańskiego konta bankowego jest konieczne, jeżeli chcesz wziąć kredyt hipoteczny w Hiszpanii, a także jeżeli planujesz dokonywać opłat typu podatki, opłaty za energię czy inne lokalne opłaty. Warunkiem do otwarcia konta jest wiek - min. 18 lat. Dokumenty wymagane do otwarcia konta bankowego:
Dowiedz się więcej, jakie dokumenty są wymagane do zakupu nieruchomości w Hiszpanii.
Bardzo ważnym etapem jest sprawdzenie statusu własnościowego nieruchomości. Zanim kupisz nieruchomość musisz mieć pewność, że nie ciążą na niej żadne dodatkowe zobowiązania, a druga strona ma prawo do sprzedaży nieruchomości.
Na tym etapie należy sprawdzić:
Ważne jest także, aby sprawdzić stan techniczny nieruchomości. Wszystkie usterki i wady powinny być wykazane przez podpisaniem umowy notarialnej. Wtedy jeszcze za ich naprawdę będzie odpowiadać właściciel nieruchomości. Jeżeli odkryjemy je później, wówczas będziemy musieli samodzielnie pokryć koszty ich naprawy.
Najpopularniejszym sposobem sfinansowania zakupu nieruchomości jest kredyt hipoteczny. Korzystne oprocentowanie oraz duża otwartość hiszpańskich banków na udzielanie kredytów zagranicznym inwestorom sprawiają, że zaciągnięcie kredytu hipotecznego w Hiszpanii jest bardzo korzystne. Banki hiszpańskie najczęściej udzielają kredytu zagranicznym inwestorom na max. 60% wartości nieruchomości. Maksymalny okres spłaty to najczęściej 20 lat.
Dowiedz się więcej, jak wziąć kredyt hipoteczny w Hiszpanii?
Umowa sprzedaży-kupna nieruchomości podpisywana jest w formie aktu notarialnego. Umowa podpisywana jest u notariusza i ma na celu przeniesienie prawa własności ze sprzedającego na kupującego. Kupujący ma prawo wybrać notariusza. Współpracujemy z licznymi biurami notarialnymi na Costa Blanca i Costa del Sol. Możemy polecić biur, w których podpisanie umowy przebiegnie sprawnie.
Akt notarialny podpisywany jest w języku hiszpańskim. Podczas podpisania aktu notarialnego, kupujący może przyjść w obecności tłumacza przysięgłęgo, aby ten wytłumaczył wszystkie niejasności. U notariusza następuje podpisanie umowy. Sprzedający przekazuje klucze do nieruchomości kupującemu. Z kolei kupujący musi potwierdzić zapłatę wartości nieruchomości (potwierdzeniem może być umowa kredytu hipotecznego). Jeżeli posiadasz hipotekę, pełny tytuł własności do nieruchomości otrzymasz po spłaceniu kredytu hipotecznego.
Można założyć, że opłaty, podatki związane z zakupem nieruchomości i jego rejestracją, będą wynosić ok. 13 - 15% wartości nieruchomości, lub 16% w przypadku zaciągnięcia kredytu hipotecznego. Ostateczny koszt uzależniony jest od wartości nieruchomości, tego czy pochodzi ona z rynku pierwotnego czy wtórnego, a także regionu Hiszpanii, w którym znajduje się nieruchomość.
Sprawdź, ile kosztuje zakup nieruchomości w Hiszpanii?
Ostatnim formlanym krokiem jest rejestracja w rejestrze gruntów, którą dokonuje się w Land Registry. Na tym etapie jest przedstawianie następujących dokumentów:
Potrzebujesz więcej informacji?
Chętnie odpowiemy na Twoje pytania