Decydując się na zakup nieruchomości na Costa Blanca należy liczyć się z tym, że będzie stał przed nami szereg decyzji, które będziemy musieli samodzielnie podjąć. Jedne z nich będą łatwiejsze, inne trudniejsze. Niewielka część osób decydujących się za zakup nieruchomości na Costa Blanca zdaje sobie sprawę z tego, jak ważną decyzją jest wybór odpowiedniej agencji oraz agenta nieruchomości. Zazwyczaj decyzja podejmowana jest spontanicznie, a swoje zapytania kierujemy do agencji, u której znaleźliśmy interesującą nas nieruchomość.
Bardzo ważną częścią składową podejmowania decyzji o wyborze agencji jest przeczytanie opinii, znalezienie informacji, które udostępniają w mediach klienci oraz na podstawie własnej analizy, dokonać wyboru najlepszej z nich. Nie należy zapomnieć również o sprawdzeniu wiarygodności agencji - najlepiej poprzez wizytę w biurze oraz rozmowę z zespołem. Niezwykle ważne jest zaufanie do agenta oraz poczucie, że współpracuje on z nami i bierze pod uwagę nasze wymagania, a nie przedstawia „pierwszą lepszą” nieruchomość.
Nie jest to tajemnicą, że biura nieruchomości na Costa Blanca współpracują między sobą oraz bezpośrednio z deweloperami. Dlatego ceny interesujących nas nieruchomości nie powinny się różnić pomiędzy poszczególnymi agencjami. Jednak zdarza się sytuacje, w których cena ulega zmianie. Czasami ceny ofert znajdujące się na różnych portalach i w biurach nieruchomości nie są aktualizowane od razu. W takiej sytuacji najlepszym rozwiązaniem jest skierowanie zapytania do naszego agenta. Dotrzemy do właściciela i jak najszybciej wrócimy z informacją zwrotną o aktualnej cenie nieruchomości.
Trzeba przyznać, że zdarzają się sytuacje, w których ceny różnią się między sobą, jak w każdej przestrzeni na rynku, a tym bardziej na rynku nieruchomości – pomyłki lub nieuczciwe zagrania. Doskonałym przykładem różnic w cenach jest sytuacje, z którą niedawno zwróciło się do nas kilku naszych klientów:
Jedynymi kosztami, jakie ponosi klient, są koszty zakupu nieruchomości + 10% podatek od nieruchomości. Dodatkowo nie można zapomnieć o kosztach około zakupowych – notariusz, tłumaczenie dokumentów do banku. Najlepszą decyzją jest przygotowanie około 3% wartości nieruchomości na powyższe koszty około zakupowe.
Po podjęciu niełatwej decyzji dotyczącej wyboru agencji można kontynuować poszukiwania na własną rękę, zbierać interesujące nas oferty i przesyłać do agenta, z którym podjęło się współpracę. Taka obustronna współpraca daje najlepsze efekty i jest najbardziej zadowalająca. Otrzymywany na bieżąco feedback przyspiesza proces poszukiwania oraz usprawnia współpracę.
Nie gwarantujemy, że wszystkie agencje tak działają. Jednak z naszej strony wszystkie koszty klient poznaje na samym początku. Jeśli klient zdecyduje się zakupić nieruchomość przy współpracy z nami – dbamy o każdy, nawet najmniejszy szczegół i naszym priorytetem jest wygoda klienta. Chętnie go przywozimy i odwozimy na lotnisko, służymy poradą dotyczącą miejsc, w których najlepiej urządzić mieszkanie. Cała procedura zakupu nieruchomości jest przejrzysta oraz klient ma gwarancję, że powyżej przedstawione na początku współpracy koszty są jedynymi, jakie poniesie. Więcej o dodatkowych kosztach związanych z zakupem nieruchomości w Hiszpanii można przeczytać w tym artykule.
Jeśli zainteresowała Cię oferta pewnej nieruchomości, zgłosisz się do hiszpańskiego biura, które nie prowadzi obsługi w języku polskim, z chęcią zainwestowania i podasz swoje dane, to automatycznie nastąpi rejestracja jako klienta tego biura. Wszystko wydaje się proste, ale niestety do czasu. Agencja prosi o dokumenty, niezbędne do przeprowadzenia procedury zakupu i w tym momencie najczęściej daje o sobie znać bariera językowa. Klienci, którzy na tym etapie zaczynają poszukiwania agencji z polską obsługą – narażają się na dodatkowe, niepożądane koszty.
Agencja hiszpańska, która już zarejestrowała u siebie klienta, w 90% przypadków nie będzie zainteresowana współpracą z tripinvest na warunkach standardowych, które uzyskalibyśmy dzięki rejestracji klienta od razu w naszej agencji. W takiej sytuacji polska agencja zostaje zmuszona do obciążenia klienta dodatkowymi kosztami obsługi. Natomiast jeśli klient poradzi sobie z barierą językową podczas rozmów i przechodzenia przez całą procedurę w hiszpańskiej agencji, to podczas sporządzania aktu notarialnego, na drodze do wymarzonej nieruchomości mogą stanąć bardziej skomplikowane procedury – wtedy nieuniknione jest zatrudnienie tłumacza, co wiąże się z dodatkowymi kosztami.
Sytuacja wyglądałaby zupełnie inaczej, gdyby klient zainteresowany nieruchomością z hiszpańskiej agencji, zgłosił się bezpośrednio do tripinvest. Dzięki temu nie naraża się na dodatkowe koszty i pochopną rejestrację. Nasza agencja podejmuje współpracę bezpośrednio z właścicielem nieruchomości, deweloperem lub jeśli oferta jest w posiadaniu innej agencji - z biurem nieruchomości, w którym znaleziono interesującą ofertę. Sprawdzamy każdą informację oraz wyjaśniamy ewentualne różnice w cenach, zdobywamy niezbędne dane od właściciela. Zawsze rozwiewamy wszystkie wątpliwości naszych klientów, wyjaśniając im wszystkie procedury.
Jeżeli chcesz poznać oferty interesujących nieruchomości i uzyskać pomoc w całym procesie kupna domu czy innego budynku, zapraszamy do kontaktu oraz do zapoznania się z aktualnymi ofertami nieruchomości na sprzedaż w Hiszpanii.